Tuesday, June 23, 2009

عالم صوفي


الصورة بعدسة حبيبتي شيماء- الصراحة
من فترة حبيبة قلبي نهى محمود و المعروفة عند الكثيرين بإسم كراكيب و اللي هو إسم مدونتها عملت مدونة جديدة إسمها عالم صوفي و لم تعلن إن المدونة دي ملكها
و في يوم دخلت و علقت على تدوينة عندي بإسم عالم صوفي فزرت المدونة علشان أعرف مين مالكها قرأت التدوينات الموجودة بها و لم أشعر أن هذه الكتابة غريبة عليَّ دي كتابة نهى فإتصلت بها
أنا: نونا انتي عملتي مدونة جديدة؟؟
نهى: هيهيهيهيهيهيييييييييي (دي ضحكة نهى اللي بتحاول تخليها خبيثة و عمرها ما عرفت لإنها أكثر بنوتة بريئة عرفتها في حياتي) إشمعنى يعني؟؟
أنا: أصل في مدونة زارتني إسمها عالم صوفي و لما زرتها و قرأتها حسيت انها كتابتك انتي عالم صوفي مش كدا؟؟؟
نهى: هيهيهيهيهييييييييييييي أيوة. أصلي بصراحة كنت حاسا اني عايزة أكتب من غير ما أحس اني مكشوفة قوي قدام كل اللي بيقروا كراكيب فكتبت عالم صوفي حاجة لي لوحدي
وقتها طبعاً أنا فرحت قوي اننا بالقرب دا من بعض و انها ما خبتش عليَّ اللي جواها و عرفتني على عالم صوفي
و فضلت متابعة المدونة و ماقلتش لحد إنها نهى إلى أن وجدت الإعلان عند شوشو/ الصراحة و عرفت ان في ناس بدأت تهاجم عالم صوفي و تتهمها بالسرقة من نهى محمود فاضطرت انها تعلن انها فعلاً نهى محمود و مش بتسرقها و لا حاجة
فقلت أنا كمان أعمل إعلان عندي و أقول لنهى
نونا حبليبة قلبي انتي لازم تفرحي اللي بيحصل دا إعتراف من كل اللي بيقرأ لك ان أسلوبك مميز و إننا بنتعرف عليه طول الوقت لانه بيميزك عن غيرك كثير و بعدين فيه اللي بيدافع عنك و عن كتابتك
و بعدين سواء كراكيب و لا عالم صوفي نهى هتفضل نهى :)

4 comments:

عطش الصبار said...

انا فعلا زرت علم صوفى مره وحسيت انها رومانسيه
عموما مبروك على عالم المدونين عالم صوفى اللى باينه من صورتها فعلا انها بنوته رقيقه ورومانسيه
تقبلى تحياتى

Rosa said...

وجهة نظر حضرتك فيها صحيحة 100% هي فعلاً بنت رقيقة جداً و رومانسية جداً جداً

Anonymous said...

مساء الخير
ربى يجعل حيتكم كلها حب وخير
انا حاليا متابع كركيب نهى
وللااسف مش لاقى تعبير عنة روعة المدونة كاملة
لكن هشوف علم صوفى وهرجع

Rosa said...

* إذا كان للحزن مدن فأنا قائدها:

أولاً تشرفت بمرورك الكريم. معك كل الحق نهى رائعة في كتابتها و أتمنى أن تزور بالفعل مدونة عالم صوفي و كلي ثقة أنها ستعجبك